Annons

Bläddra i nya numret

Bakom kulisserna

Mary och Frederik – så mycket kärlek

9 Augusti, 2010, 8:33 i Danmarks kungafamilj | 39 Kommentarer

Vi firar Marys tvilling-graviditet med en liten bildkavalkad på de blivande 4 barns-föräldrarna. Åh så kärt, eller vad säger Ni?

ste_mary-frederikMaryochFrederikmaryfrederikmary_frederik_christian_isabellamary_frederikFrederik2FrederikFrederik-MaryJohanna Fredriksson

Kommentarer

39 kommentarer till "Mary och Frederik – så mycket kärlek"

  1. 1.      sabine,  09 Augusti 2010 10:00

    De er fantastiske :)

  2. 2.      Neta,  09 Augusti 2010 23:20

    Ja dom är fantastiska helt underbara Mary och Frederik. Och den lille pågen Christian vill jag bara krama om. Han är för go.
    Marie däremot gillar jag inte alls. Hon har ett hästansikte och se inte snäll ut. Synd på stackars Joachim som är en toppenkille. Men han råkar visst alltid illa ut. How come?

  3. 3.      Nathalia,  10 Augusti 2010 16:09

    JA, de begynder at minde mere og mere om Angelina Jolie og
    Brad Pitt – vores eget Hollywoodpar! HAHA.

  4. 4.      allegra,  10 Augusti 2010 17:41

    Stackars Mary, att vänta tvillingar är jobbigt.

  5. 5.      Demba,  10 Augusti 2010 18:02

    Ja det är troligen jobbigt att vänta tvillingar. Men det är härligt att vara tvilling. :)

  6. 6.      Dikte,  10 Augusti 2010 20:13

    Ja det må være skønt at være tvilling :)

    Mary er efter eget udsagn meget træt.

    http://www.berlingske.dk/danmark/gravid-mary-jeg-er-ualmindelig-traet

  7. 7.      Lollo,  10 Augusti 2010 22:23

    satt och kollade annat och hamnade på en video om marys och frederiks bröllop
    http://www.youtube.com/watch?v=2owMVrbCIo0&feature=related

  8. 8.      Lollo,  10 Augusti 2010 22:26

    favo bröllopet måste vara haakon och mette-marits bröllop
    såg det inte då men första många år senare
    http://www.youtube.com/watch?v=2jIBWkDGZtw&feature=related

  9. 9.      Nina,  11 Augusti 2010 7:08

    # 2 Neta
    Tak stockholmske Neta for dine altid sympatiske kommentarer om vores Marie, som du deler med Dikte.
    Marie er det bedste, der er sket i i den danske kongefamilie i mange år både for prins Joachim og kongehuset. og de danskere, som ikke bare falder for ydre glamour og beregnende adfærd.
    Overlader fremover pladsen på SD til dig og Dikte og jeres giftigheder!

  10. 10.      Neta,  11 Augusti 2010 8:30

    #8 Nina
    Unskyld men jag gillade Marie från första början. Hon har charm som de flesta fransyskor. Jag var oxå mkt förtjust i filmerna med henne och Joachim som nygifta. Charmerande var dom !!!
    Men om jag jämför Marie med Mary så vinner Mary. Marie har ingenting kungligt över sig. (och det kan inte hjälpas att hon har ett hästansikte) :-) Mary är ett verkligt drottningämne. Hon har skönheten och värdigheten. IMO

  11. 11.      Irena.,  11 Augusti 2010 11:54

    Ju stelare och barskare, desto kungligare??

  12. 12.      Neta,  11 Augusti 2010 13:02

    Stel o barsk? Tycker inte jag att Mary är. Men svalare som typ och hon gapflabbar inte hela tiden. Måste man det? Snygg som satan är hon och med den allra pikantaste profilen.

    Men of course ”de gustibus non est disputandum”…..

  13. 13.      stina,  12 Augusti 2010 1:05

    Ja kärleken riktigt lyser om Mary och Fredrik. En sådan chans till äkta kärlek möter man sällan på. En del vårdar den möjligheten, medans andra bara frivilligt kastar bort den… Då undrar jag bara varför?

  14. 14.      Irena.,  12 Augusti 2010 13:21

    Precis, smaken är som baken och jag tror att Mary kommer att åldras med stil och behag, hon har det slags utseende som ”står sig” och hon kanske är rätt ålderstigen när hon väl blir drottning?
    Nä, det är inte gapflabbet som är attraktivt, det är den lilla rebelliska oförutsägbarhet som lurar på botten och (håll i dig, Neta) Bakom Kulisserna! Det gör det hos Marie, och hos din favorit, Madeleine, bl.a.

  15. 15.      Irena.,  12 Augusti 2010 13:27

    forts.. (glömde..) Det är även något i deras attityd to royalty. Det man känner (utan att egentligen veta) med Marie är, att hon skulle kunna klara sig utan att vara kunglig och vara samma vackra, lyckliga kvinna utan titeln princess ”den och den” DET är beundransvärt och attraktivt! Men Mary är oemotståndlig i den blå rosetthatten, mera charm och mindre Brio??
    By the way, det är fult att svära och det veeet Neta!!

  16. 16.      Majs,  12 Augusti 2010 19:05

    Jag har 5 inlägg från när Flottan firade 500 år :)
    http://www.finest.se/userBlog/entry.php?uid=31205&beid=1431047

  17. 17.      Neta,  12 Augusti 2010 21:34

    Well well Irena….det där om ”den lilla rebelliska oförutsägbarheten” har jag klart för mig oxå…. (och även när det gäller min favorit (?) VAR har Du fått det ifrån :) Madeleine.
    Jag är övertygad om att Mary OCKSÅ skulle klara sig utmärkt i livet utan att vara kunglig. (Kanske lycklig också ? hé hé) Faktiskt ännu bättre än lilla Marie. (och för den delen Madeleine) För hon är inte bara vacker men intelligent och utan henne tror jag att den gode Frederik står sig ganska slätt.

    Och visst är hon oemotståndlig ibland som en ikon från det glada 20-talet….

  18. 18.      Nettan,  13 Augusti 2010 1:03

    Ja jag undrar också vad Frederik egentligen skulle ta sig till utan den där Mary… :) Eller rättare sagt, vad skulle de ta sig till utan varandra i sina liv. Det är många som har sagt att Mary riktigt var född till att bli kronprinsessa och jag tycker dom har rätt :)
    Livet är ingen dans på rosor, men det gäller att ta tillvara på de möjligheter som man får. Då kan man bli lika lycklig, som Mary och Frederik men ingenting sker av sig själv.

  19. 19.      Skalleper,  13 Augusti 2010 10:43

    Mary var först ute efter spanske kronprinsen Felipe på baren Slip In i Sydney. När han nobbade försökte hon med grekiske prinsen Nikolaus. Först i Frederik fick hon napp. Mary har alltid vetat vad hon velat och såg till hon fick det. Precis som Silvia.

  20. 20.      Irena.,  13 Augusti 2010 17:26

    #18: Du har en poäng där, och sålänge som den där Mary är bra för Danmark, och för Frederik, duger hon gott åt oss.
    Man vill bara försvara lilla Marie, för om de ”mörka” rykten som florerar kring Joakim är sanna, har hon ett oförtjänt tufft liv framför sig..kanske borde Joakim tagit ett rejält kliv ur garderoben när skilsmässan från Alex var klar?? Om nu rykten talar sant alls..kan lilla, vackra Marie vara dragen vid sin söta, galliska näsa?? Hoppas ej…

  21. 21.      Magdalena,  13 Augusti 2010 22:44

    Tror begge de danske prinsesser duger godt for sine respektive menn,- som ingen av dem er så voldsomt pene og kjekke.

    Alle disse ryktene som spredes her er til å bli kvalm av…

    Om mennesker med oppstoppernese (slik Mary har) sies det at de er ambisiøse og overlegne. Om det stemmer i virkeligheten vet ikke jeg?

    Når hun på kvelden har fjernet sminken,- kan jeg tenke meg at hun ser svært alminnelig ut. Hun er ingen klassisk skjønnhet.
    Lille Christian ligner på mor, og han er bare søt men ikke pen.

    Marie derimot, har mye tydeligere ansiktstrekk og sterkere farger.
    Hun er mer en klassisk skjønnhet,- hesteansikt eller ikke Neta. (Greta Garbo var så absolutt vakker tross sitt lange ansikt).

  22. 22.      Christina Helsinki,  14 Augusti 2010 12:33

    Om nu näsan är det viktigaste i ett kungahus, så hur klassificeras Victorias näsa och ansikte?

  23. 23.      Irena.,  14 Augusti 2010 20:12

    # 22 Man håller sig för näsan ;)

  24. 24.      Irena.,  14 Augusti 2010 20:42

    men har man näsa för franskan, läser man inte här men ser underbara filmen ”Cyrano de Bergerac” med näsan i centrum för intrigerna. Luktar knappast illa!

    http://www.youtube.com/watch?v=nri054ZsIPM

  25. 25.      marianna,  15 Augusti 2010 1:21

    Jeg syntes at Neta skulle holde lidt igen med sin bedrevidende om Mary, du kender hende jo slet ikke og det kan være du bliver fælt skuffet hvis du skulle møde hende. Jeg syntes personlig ( uden at kende nogen af dem) at Marie virker betydeligt mere sympatisk end Mary som virker meget hoven. Og så syntes jeg at du skal holde dine giftigheder for dig selv.

  26. 26.      Dikte,  15 Augusti 2010 13:06

    Magdalena

    Du skriver andetsteds – om Mette Marit – at hvis man ikke kan skrive noget pænt skal man ikke skrive noget.

    Det er så en regel du ikke selv overholder :)

    Det er da fint at du synes Mette Marit er fantastisk imens du samtidig synes at de danske prinsesser ikke er særlig pæne eller kække -LOL

  27. 27.      Neta,  15 Augusti 2010 13:30

    #25.Magdalena vill bestämma vad vi andra skall skriva här. Har man andra synpunter på Mette Marit än den förträffliga Magdalenas så skall man hålla klaffen. Glad att jag slipper träffa denna översittare i verkligheten.

  28. 28.      Dikte,  15 Augusti 2010 14:15

    Neta
    Enig :)

  29. 29.      Magdalena,  17 Augusti 2010 19:56

    27 Neta

    Med din svart/hvite innstilling til kongehusene i Norden, kan vi slå fast at vi har ingenting å snakke om.

    At du likevel må kommentere meg betyr nok at jeg ikke er helt uvesentlig for deg. He, he, he,som du bruker skrive………

  30. 30.      Magdalena,  17 Augusti 2010 20:21

    26 Dikte,

    Du vrir og vrenger på alt jeg skriver, da blir det umulig å diskutere.
    I den artikkelen om MM du henviser til sier jeg INGENTING om hennes utseende.

    Jeg reagerer på at dere kritikere går inn å grafser i hennes mest intime sfærer, og karakteriserer henne på et svært krenkende sett. Å dette skjer av enkelte nesten hver gang SD kommer med en artikkel om henne.

    At jeg skriver (nå må du lese meg rett) at de danske prinsene ikke er VOLDSOMT pene og kjekke er da ikke krenkene? Det betyr at de er bra nok, men på langt nær en CP eller Felipe f.eks.

    At jeg synes Mary er søt men ingen skjønnhet vet jeg du ikke er enig i. Men det er da ikke å krenke henne?

    Som jeg skrev et annet sted tror jeg både hun og Marie er både klok, intelligent og med sunne interesser. Fornøyd nå?

  31. 31.      Dikte,  18 Augusti 2010 20:56

    Magdalena
    Jeg reagerede kun på at du skrev man skulle afholde sig fra at skrive noget negativt – imens du samtidig selv skrev noget negativt.

  32. 32.      Magdalena,  19 Augusti 2010 19:14

    31 Dikte.,

    Åååå, det er da ikke negativt å beskrive fakta ut fra det jeg ser, – basert på mitt eget, subjektive skjønn?

  33. 33.      Dikte,  19 Augusti 2010 20:34

    Magdalena

    I think we have som language problems.

    You write elsewhere – about Mette Marit – if you can not write something nice you should not write anything.

    It is as a rule you do not comply

    It’s fine that you think Mette Marit is fantastic while you also think that the Danish princesses are not particularly pretty or bold-LOL

  34. 34.      Magdalena,  19 Augusti 2010 23:20

    Nei Dikte,

    Dersom jeg synes en person ikke er spesielt pen, er det etter min mening ikke negativt å si det.
    Alle mennesker er jo ikke pene,- det er vel noe vi kan enes om?

    Men å skrive krenkende om personligheten til folk, i den hensikt å sverte dem, gjøre dem til dårlige mennesker o.l., det er negativt og destruktivt.

    Tror ikke det er språkproblem mellom oss, til det er dansk og norsk ganske likt. Tror du har en uvilje mot å forstå meg?
    God natt snille deg,- måtte din morgendag bli god.

  35. 35.      Dikte,  20 Augusti 2010 21:32

    Magdalena

    Du skrev, at formen på næsen kunne måske tyde på at man var arrogant og at Mary havde en sådan næse – det må så ifølge din egen defination være negativt – samtidig med at du henstiller til andre om hvis de ikke kan skrive noget pænt skal de ikke skrive noget. :)

    Men det er fint du er en stor beundrer af Mette-Marit – jeg synes også hun er modig at vælge at blive enlig mor.

    Også god aften til dig :)

  36. 36.      Magdalena,  22 Augusti 2010 17:00

    #35 Dikte,

    Jeg burde kanskje være beæret av at du gir meg så mye oppmerksomhet. Men jeg tror snarere det er fordi vi begge to er sta og ikke vil gi oss?

    Hva gjelder Mary`s oppstoppernese (som vi kaller det i Norge) kan jeg se den på bilder,- ergo er den et faktum.

    At jeg gjennom livet har møtt flere mennesker med oppstoppernese som etter min vurdering i tillegg har hatt det til felles at de har vært ambisiøse og overlegne (eller høy på pæra som vi sier i Norge), er også et faktum.

    Men min vurdering kan skyldes mine fordommer. Og jeg kan ta feil,- noe jeg ofte gjør. Derfor satte jeg også et spørsmålstegn etter min påstand,- altså ingen absolutt.

    Nå Dikte håper jeg vi kan si oss ferdig med denne diskusjonen?
    Jeg ser jo selv at den tenderer til å virke komisk…………..

  37. 37.      Dikte,  22 Augusti 2010 21:11

    Magdalena
    Jeg ved godt at der blev skrevet meget om den kærlige og gode Mette Marit som ikke skal gentages her – og jeg kan godt forstå at du i den forbindelse skrev at når man ikke kan skrive noget pænt – ville det være bedst om man ikke skrev noget.

    Jeg tror også at vi kan blive enige om at Mette Marit og Håkon er exceptionelle mennesker – som står som lysende eksempler for alle der hører om dem.

  38. 38.      P. Larsen, CPH,  23 Augusti 2010 8:50

    Magdalena, #34
    Din kommentar er den bedste og mest begavede jeg har læst på bloggen, især afsnit 2.

    Jeg kan kun være enig med dig, og jeg står helt uforstående overfor at Dikte, hvis kommentarer jeg har læst flere steder,
    kan finde på at skrive ting om mit og hendes eget kongehus,
    som hun gør.Det må bero på en mental brist og at man
    kommer fra et miljø med et tarveligt sprogbrug. Dikte tænk
    dig om, før du skriver, dine kommentarer repræsenterer på
    en måde Danmark.
    Jeg synes vi har fine kongelige repræsentanter for vore Skandinaviske lande og at vi bør være stolte af dem alle
    sammen uden undtagelse!.

    Og det kan jeg sige med autoritet. Jeg har haft en ledende
    stilling i Kastrup Lufthavn i mere end 17 år. Og har serviceret
    alle, men vil undlade at nævne hvilke, der er mine favoritter.

  39. 39.      Dikte,  23 Augusti 2010 18:15

    P. Larsen

    Jeg er ikke enig.

    Her drøftes det svenske kongehus – alle kan have en mening. Der er positive og negative holdninger til den ene og den anden i det svenske kongehus.

    Skulle vi danskere så sidde i samlet front og enstemmigt fortælle at hele det danske kongehus er fantastisk?

    Du afslører så din egen dobbeltmoral – for man må åbenbart gerne kritisere Mary og Frederik ifølge dig.

Kommentera?